Cine produce ANVELOPE de Calitate, mai puțin cunoscute - Informații utile pentru investiții inteligente - Vadrexim
Anvelope | Jante | Vadrexim
ANVELOPE DE VARA, ANVELOPE DE IARNA, CAUCIUCURI NOI IEFTINE. JANTE ORICE AUTO, JANTE ALIAJ SI TABLA.
ANVELOPE SI JANTE LA VADREXIM !

Cine produce ANVELOPE de Calitate, mai puțin cunoscute? Informații utile pentru investiții inteligente!

 

Cine produce anvelope de calitate, mai puțin cunoscute? Informații utile pentru investiții inteligente!

 

Anvelopele pentru automobile sunt piese esențiale pentru parcurgerea în siguranță și într-un confort sporit a drumurilor, indiferent dacă acestea sunt acoperite cu asfalt de cea mai bună calitate, cu piatră sau pământ. Producătorii de cauciucuri pentru automobile au reușit ca în cei aproximativ 140 de ani de evoluție să ajungă a oferi clienților piese de înaltă tehnologie, care răspund cu brio oricăror provocări. Brandurile celebre sunt recunoscute de către cei mai mulți șoferi la prima vedere, dar există și unele anvelope cu nume mai puțin celebre, dar care au o calitate desăvârșită și care pot concura cu succes cele mai cunoscute firme producătoare din lume. Procurarea unor astfel de cauciucuri poate reprezenta o investiție inteligentă, deoarece aceste branduri oferă produse cu un raport calitate - preț excelent.

În articolul de mai jos veți descoperi un scurt istoric al industriei producătoare de anvelope, dar și câteva mărci mai puțin știute, care reușesc să satisfacă cele mai pretențioase nevoi ale conducătorilor auto din țară și de peste hotare. 

Cuprins:

1. Scurt istoric al cauciucurilor pentru automobile
2. Anvelope de calitate ale unor branduri mai puțin cunoscute
2.1. Cine produce anvelope Petlas
2.2. Cine produce anvelope Kleber
2.3. Cine produce anvelope Landsail
2.4. Cine produce anvelope Torque
2.5. Cine produce anvelope Taurus
2.6. Cine produce anvelope Goldline
3. Sfaturi utile pentru a face o investiție inteligentă


1. Scurt istoric al cauciucurilor pentru automobile

 

Anvelope de calitate

 

Descoperirea roții este considerată una dintre cele mai mari evoluții din istoria omenirii, practic, tehnologia actuală neputând fi concepută în lipsa ei. Multă vreme roțile au avut un progres lent, timp de mii de ani utilizându-se roțile fabricate din lemn solid sau din lemn cu spițe. Problema lor era că partea care intra în contact cu drumul se uza foarte rapid, ceea ce ducea la necesitatea înlocuirii lor în întregime. Primele încercări în direcția prelungirii duratei de viață au fost făcute în Evul Mediu prin acoperirea roților fabricate din lemn cu bucăți de piele sau cu o bandă metalică fixată strâns pe suprafața de contact. Soluția din urmă asigura trăinicia echipamentului, dar nu făcea nimic pentru îmbunătățirea confortului. Următorul pas în evoluția anvelopelor a fost făcut de Charles Goodyear care a descoperit procesul de vulcanizare, cu ajutorul căruia transforma cauciucul natural într-un material mult mai rezistent, prin simpla adăugare de sulf în prezența căldurii. 

Pneurile din cauciuc au început să fie folosite la sfârșitul secolului al XIX-lea, când scoțianul John Dunlop a creat prima anvelopă pneumatică, ce reușea să amortizeze cu succes asperitățile drumului. În secolul XX s-au făcut inovații mari în acest domeniu, ca de exemplu:

  • introducerea cauciucurilor de tip radial, mult mai rezistente, ce puteau funcționa fără prezența unei camere de aer;
  • anvelopa de tip RunFlat care poate fi folosită chiar și după producerea unei pene;
  • cauciucurile de iarnă cu manevrare superioară pe drumurile acoperite de zăpadă sau de polei. 

Viitorul anvelopelor se pare că va merge în două direcții: ecologică (în prezent anvelopele vechi sunt o problemă în acest sens) și cea a cauciucurilor fără aer, testate de către mai mulți producători cunoscuți. 

2. Anvelope de calitate ale unor branduri mai puțin cunoscute

 

Comercianții de pneuri din România încearcă să pună la dispoziția clienților toate opțiunile pentru ca alegerea lor să fie cât mai corectă. Acest lucru înseamnă că în portofoliul lor trebuie să fie prezente și anvelope ale unor branduri mai puțin știute aici, dar celebre în alte țări, care pot reprezenta o alegere perfectă pentru cei ce doresc calitate obținută prin investiții minime.  Printre aceste mărci se numără Petlas, Goodrich, Kleber, Landsail, Torque, Taurus, Goldline.

Automobile si anvelope

 

2.1. Cine produce anvelope Petlas

Brandul Petlas este cel mai mare producător de anvelope din Turcia. Această țară are o industrie automobilistică puternică și clienți foarte pretențioși. Firma își are începuturile la mijlocul anilor `70, într-o perioadă tumultoasă, legată de criza Ciprului și de embargoul pe care țările dezvoltate ale lumii i l-au impus. Astfel, statul turc a hotărât să investească în construirea unei fabrici care să producă anvelope pentru avioanele militare. 

Primele pneuri de acest tip au fost produse în 1976 și erau recunoscute pentru calitate. Până în anii `90, firma a trecut prin suișuri și coborâșuri, trecând în cele din urmă din proprietatea statului în proprietate privată. Din anul 2005 a fost preluată în cele din urmă de un investitor serios, care a refăcut capacitatea de producție prin introducerea celor mai noi inovații în domeniu. În prezent are peste 1500 de angajați și este brand preferat de turci, dar și de clienți din Europa și Orientul Mijlociu care le pot procura de la peste 2000 de distribuitori. Calitatea anvelopelor Petlas este dovedită și de faptul că firma este singurul producător pentru avioanele turcești. 

2.2. Cine produce anvelope Kleber

Firma a apărut pe piață în 1910, în Franța, sub denumirea de BF Goodrich. Timp de 70 de ani firma s-a dezvoltat producând printre altele anvelope pentru automobile, avioane, dar și pentru mașini agricole. În 1945 firma își schimbă numele în Kleber - Colombes și continuă să introducă inovații importante, ca de exemplu primul cauciuc tubeless (fără cameră de aer). Calitatea anvelopelor este dovedită și de faptul că, începând cu 1969, celebrele avioane supersonice Concorde au fost echipate cu anvelope produse de Kleber. 

Din 1981 firma a fost cumpărată de brandul Michelin, producția continuând, însă, sub numele vechiului brand. În prezent produce pneuri de iarnă, vară și all-season, de o calitate deosebită, presupunând investiții accesibile.

2.3. Cine produce anvelope Landsail

Pneurile Landsail sunt produse de marca Sentury Tire, cu sediul în China, firmă care produce echipamente pentru automobile și pentru domeniul aviației. Compania are o istorie destul de scurtă, fiind înființată în anul 2009, dar se laudă că deține una dintre cele mai automatizate fabrici la nivel mondial. Ea reușește să producă aproximativ 12 milioane pneuri pe an, ceea ce o face să se situeze între primii 50 de mari producători ai lumii. Calitatea este dovedită de folosirea anvelopelor pentru dotarea avioanelor de călători de tip Boeing 737. 

2.4. Cine produce anvelope Torque

Anvelopele Torque sunt produse de firma englezească TIA Group în 4 spații de producție, construite în China. Firma fabrică aproximativ 200 de tipuri de pneuri care pot echipa automobilele, camioanele și autobuzele. Spațiile de manufacturare din China, unde lucrează peste 6 mii de angajați, au la bază echipamente importante din țări dezvoltate din Europa, dar și din Statele Unite și Japonia. 

Producția totală a grupului este de 16 milioane de cauciucuri de tip radial pe an, calitatea lor fiind dovedită de numeroase certificate de calitate obținute, printre care cele de tip ISO 9001, DOT, ECE etc. Produsele Torque pot fi găsite în aproximativ 70 de țări din întreaga lume.

2.5. Cine produce anvelope Taurus

Cauciucurile Taurus sunt produse în Serbia, într-o veche fabrică existentă încă din vremea regimului comunist. După privatizarea întreprinderilor de stat, firma Michelin a preluat compania în anul 2008 în întregime, păstrând numele brandului, dar făcând o retehnologizare completă a instalațiilor din fabrică. În același timp au fost deschise noi facilități de producție aflate la cele mai înalte standarde, ceea ce a permis ca marea parte din producție să fie exportată în diverse țări ale lumii. Produsele Taurus sunt destinate dotării autoturismelor și necesită o investiție mică, dar care oferă calitate proprie mărcii Michelin. 

Anvelope Taurus

 

2.6. Cine produce anvelope Goldline

Anvelopele sunt produse în urma unui parteneriat dintre o celebră firmă distribuitoare din Olanda, Van Den Ban Group, și un producător chinez, care a dovedit de-a lungul timpului seriozitate și dorința de a oferi calitate mai presus de orice. Brandul Goldline a fost introdus ca o variantă de buget a distribuitorului VDB pentru piața din Europa. Sloganul brandului ”Orice drum este al meu. Cauciucuri de calitate pentru prețuri de buget” caracterizează perfect cele peste 200 de produse destinate tuturor tipurilor de automobile care pot fi găsite sub această denumire.

3. Sfaturi utile pentru a face o investiție inteligentă

 

Investiția într-un set de anvelope noi este una ce trebuie făcută la intervale regulate de timp, ce pot varia între 3 și 5 ani, în funcție de numărul de kilometri parcurși, dar și în funcție de stilul de condus și de calitatea drumurilor pe care rulează automobilele. Pot apărea chiar situații în care în urma unui incident nedorit, ca de exemplu o pană ireparabilă, să fie nevoie să se schimbe toate anvelopele, deoarece doar cu un set complet de anvelope asemănătoare poate fi urmărită siguranța în trafic. 

Pe piață există o gamă largă de produse ce necesită investiții mai mici sau mai mari, diferențele dintre minim și maxim putând fi foarte însemnate. Bineînțeles că anvelopele cele mai scumpe vor avea performanțe maxime, dar acestea pot fi atinse, de cele mai multe ori, doar de către profesioniști, cum ar fi șoferii de raliu sau cei care conduc super mașini. Pentru utilizatorii obișnuiți este suficientă achiziționarea unui set de cauciucuri din gama medie care oferă o calitate mulțumitoare, fără a fi necesară o investiție uriașă. 

În vederea realizării unei investiții inteligente trebuie să se țină cont de unele sfaturi importante, cum ar fi:

  • Alegerea unor cauciucuri de dimensiuni recomandate de producător, chiar dacă există tendința de a dota automobilele cu anvelope mai mici sau mai mari pentru a crea o imagine deosebită. Acest lucru nu este de dorit pentru că pot apărea probleme grave cu privire la stabilitatea autovehiculului sau chiar la integritatea fizică a acestuia. În plus, montarea unor produse de mărimi diferite față de cele menționate în cartea tehnică poate duce la primirea unei amenzi usturătoare; 
  • Anotimpul în care vor fi folosite respectivele anvelope trebuie avut în vedere când se face o investiție de acest tip. Legile din România obligă la rularea pe drumurile publice acoperite cu polei sau zăpadă cu anvelope de iarnă sau all season. Acestea pot fi recunoscute ușor prin marcajul specific de tip M S sau M+S, care este vizibil pe partea laterala. Folosirea unor astfel de echipamente face ca mașina să se comporte mai bine pe drumurile alunecoase din timpul iernii și micșorează semnificativ distanța de frânare. Dacă sunt utilizate în timpul verii, atunci va apărea o uzură prematură, deoarece materialul din care sunt fabricate nu rezistă la fel de bine când afară sunt temperaturi ridicate; 
  • Brandul producătorului poate arăta în cele mai multe cazuri calitatea anvelopelor. Firme celebre la nivel mondial nu își permit să aibă în portofoliul lor echipamente de calitate îndoielnică și, de aceea, cumpărarea produselor manufacturate de acestea reprezintă întotdeauna o alegere bună. Totuși, trebuie să se știe că un astfel de produs necesită o investiție destul de mare. O soluție care împacă dorința de calitate cu cea de a cheltui cât mai puțin este apelarea la unele sub branduri deținute de mari producători, care se găsesc sub altă denumire, fiind fabricate în alte țări, ca de exemplu China, și care beneficiază de tehnologii și inovații de ultimă oră ale marilor firme producătoare; 
  • Consultarea unor indicii care arată caracteristicile anvelopei (indicele de viteză, de sarcină, de consum de carburant) este importantă pentru alegerea calității. Acești indici sunt notați cu o serie de litere, de la A la G, care sunt vizibile pe partea laterală a anvelopei. Indicele de viteză se referă la viteza maximă cu care poate fi condus automobilul în condiții de siguranță, indicele de sarcină arată greutatea maximă care poate fi așezată pe o roată, iar indicele de consum de carburant arată cât de eficiente sunt acestea în ceea ce privește economisirea carburantului. Nu trebuie neglijat nici nivelul de zgomot produs în timpul rulării, preferabile fiind cele care emit un sunet mai jos de 70 dB.

 

Anvelope premium

 

În concluzie, proprietarii de automobile trebuie să cunoască criteriile de care să țină cont când doresc să-și procure un set nou de anvelope de vară sau de iarna. Deși marile branduri sunt preferate, nu trebuie să se piardă din vedere nici anvelopele cu mărci mai puțin cunoscute în România și care se vând foarte bine în țările dezvoltate ale Europei.

Surse foto: Shutterstock.com, Ro.pinterest.com, Unsplash.com

Adaugat Luni, 25/01/2021
<> LIVRARE 100% GRATUIT... <> GARANTIE 3 ANI LA ANVELOPE NOI <> MONTAJ IN BUCURESTI <>
<> PROMOTII ANVELOPE SI JANTE <> COMENZI RAPIDE DE ANVELOPE SI JANTE LA TEL. 0730 710 764 <>
<> LIVRARE 100% GRATUIT... <> GARANTIE 3 ANI LA ANVELOPE NOI <> MONTAJ IN BUCURESTI <>