Anvelope Premium vs Anvelope de Buget - Test comparativ!
Comenzi telefonice 0730 710 764
+24 ANI DE EXPERIENTA +200.000 CLIENTI
+1.000.000 ANVELOPE & JANTE Vandute
+24 ANI DE EXPERIENTA +200.000 CLIENTI
+24 ANI DE EXPERIENTA +200.000 CLIENTI +1.000.000 ANVELOPE & JANTE Vandute
+24 ANI DE EXPERIENTA +200.000 CLIENTI +1.000.000 ANVELOPE & JANTE Vandute
+24 ANI DE EXPERIENTA +200.000 CLIENTI +1.000.000 ANVELOPE & JANTE Vandute

Anvelope Premium vs Anvelope de Buget - Test Comparativ!

 

 

Anvelope Premium vs Anvelope de Buget - Test Comparativ!

 


Intotdeauna au existat pareri pro si contra in privinta produselor ieftine. Astazi ne-am propus sa dezbatem aceasta teorie pe anvelopele auto. 
Se stie deja ca anvelopele ieftine sunt un subiect controversat. Se pare ca tara noastra ar cam fii principala piata din Europa in care se comercializeaza cele mai multe anvelope ieftine si totodata detine cel mai mare numar de masini care circula echipate cu aceste anvelope ieftine.

Nu odata am auzit printre posesorii de masini intrebarea: Nu este acelasi cauciuc si intr-o anvelopa premium si intr-una de buget? Ei bine, pentru cei care stiu doar faptul ca anvelopa este ceva negru, rotund si cu gaura la mijloc, pretul mai mic va fii principalul criteriu in alegerea anvelopelor. Intr-un final, conform modului lor de gandire, o anvelopa ieftina va face acelasi lucru ca si o anvelopa premium. Insa nu la fel stau lucrurile in cazul celor care vor sa stie ca in afara de a tine masina pe sosea, anvelopele trebuie sa aiba si niste proprietati pentru care producatorii de anvelope, marci de top, investesc sute de milioane in fiecare an pentru cercetarea si dezvoltarea acestor produse.

Pentru a dovedi acest lucru, producatorul de anvelope Continental a avut cu ceva timp in urma o intalnire demonsrativa cu editorii unui site de specialitate din Marea Britanie la sediul MIRA (Motor Industry Research Association - Asociatia pentru Cercetare in Industria Auto) in vederea testarii a doua vehicule Ford Focus incaltate cu aceeasi dimensiune de anvelope care aveau aceeasi adancime de profil si umflate la aceeasi presiune. Singura diferenta consta in faptul ca una dintre masini era echipata cu Continental Premium Contact 2, anvelope de foarte multe ori premiate international iar cealalta  cu anvelope de buget Triangle CNNT GLS. 

 

Anvelope - Vadrexim.ro

 

Testul de circuit in conditii de umezeala a inclus si o portiune cu curenți de aer pentru a observa mai bine cum reacționează anvelopele la schimbarea direcției la viteze mari, la franarea de urgența și la cat de bine echilibrat ramane autovehiculul. Un alt test a constat în conducerea autovehiculului in interiorul unui cerc cu raza constanta, facut sa semene cat mai mult cu un sens giratoriu britanic pe timp de ploaie, vreme de altfel tipica pentru Marea Britanie. Acest test a permis masurarea vitezelor in viraje si observarea  reactiilor masinii la schimbarea directiei atunci cand ajunge la limita minima a aderentei. 

In cadrul primului test a  fost analizat comportamentul anvelopelor Continental Premium Contact 2 pe circuit si dupa cum era de asteptat pe suprafata umeda, tractiunea nu a fost la fel de ridicata comparativ cu cea de pe teren uscat. Totusi, masina se comporta ca si cand ar fi avut aderenta din plin, stand bine pe viraje sau la impulsurile de frana. In momentul franarii de urgenta, masina a atins un maxim de 1,82G si un altul de 1,77G, lateral in extremitati (forta G in fizica exprima cantitativ o acțiune ce determina la un obiect cu masa o modificare de viteza, de directie, sau de forma). La testul “in giratoriu”, anvelopele Continental au avut un comportament foarte bun, ajungand sa ruleze “la limita aderentei” cu o viteza medie de 35 m/s. Bineinteles, dupa depasirea acestei limite, se putea vedea si simti clar limitarea capacitatii de virare care desi stresanta pentru conducatorul auto, sfarseste prin a fii de fapt si o calitate ajutand practic in sporirea sigurantei. Media fortei G pe circuitul cu aderenta scazuta a fost de  1,32G.

 

Anvelope auto - Vadrexim.ro

 

A venit randul anvelopelor de buget Triangle pe circuitul umed de testare. S-a facut remarcata imediat diferenta prin faptul ca la un moment dat, din cauza lipsei de aderenta, era greu de inteles daca anvelopa derapa sau masina era controlata din aderenta. Diferenta majora s-a observat si in capacitatea de a vira, mult redusa de altfel, un lucru care in cazul anvelopelor premium era aproape insesizabil. Masina echipata cu anvelope Triangle s-a confruntat cu situatia in care aderenta disparea rapid, pilotul avand nevoie de mult timp pentru a recastiga controlul o data ce anvelopa incepea sa derapeze. Giratoriul a scos la iveala probleme si mai ingrijoratoare, dand senzatia ca masina nu este hotarata intre a lua virajul prea brusc sau a nu-l lua deloc, conducatorul masinii avand un slab control al directiei. In cazul acesta s-a obtinut cu greu o forta de 1,61G in timpul franarii si doar 1,55G lateral, orientativ cu 30% mai putin decat anvelopele premium.

Revenind asupra intrebarii de la inceput, fie ca vorbim de anvelope iarna, fie ca vorbim de anvelope varacred ca putem spune acum ca anvelopele ieftine nu merita economia care se face cumparandu-le. Testul a prezentat clar diferenta dintre ieftin, situatie in care vorbim despre lipsa aderentei brute, si premium care ajuta masina sa reactioneze la limita extrema si care asigura un control indiscutabil mai bun atunci cand se trece de aceasta limita. Anvelopele premium sunt bine proiectate si sunt testate atat pentru situatiile care ar putea aparea in traficul de zi cu zi, cat mai ales pentru situatiile extreme, cele care pot face diferenta intre o oprire in siguranta si una dincolo de obstacol, în timp ce o anvelopa ieftina este mai mereu o necunoscuta din acest punct de vedere.

 

Sursa: testeanvelope.ro