Monza 2013 - Marele Premiu al Italiei si anvelopele alese pentru cursa - Vadrexim
Comenzi telefonice 0730 710 764
+24 ANI DE EXPERIENTA +200.000 CLIENTI
+1.000.000 ANVELOPE & JANTE Vandute
+24 ANI DE EXPERIENTA +200.000 CLIENTI
+24 ANI DE EXPERIENTA +200.000 CLIENTI +1.000.000 ANVELOPE & JANTE Vandute
+24 ANI DE EXPERIENTA +200.000 CLIENTI +1.000.000 ANVELOPE & JANTE Vandute
+24 ANI DE EXPERIENTA +200.000 CLIENTI +1.000.000 ANVELOPE & JANTE Vandute

Monza 2013 - Marele Premiu al Italiei si anvelopele alese pentru cursa !

Monza 2013 - Marele Premiu al Italiei si anvelopele alese pentru cursa !

Cursa de casa de la Monza a insemnat pentru Pirelli alegerea a doua tipuri de anvelope in ceea ce priveste compozitia, mai exact s-a optat pentru compozitie hard si compozitie medie. De altfel, aceeasi alegere s-a facut si pentru cursa de la Spa din cadrul Marelui Premiu al Belgiei.

Totusi, diferenta dintre cele doua circuite consta in faptul ca la Spa se exercita o presiune laterala imensa asupra anvelopelor in timp ce la Monza aceeasi presiune este distribuita longitudinal iar pentru a combate acest lucru este necesar un nivel foarte ridicat de aderenta mecanica.

Setarile masinii impun practic un fel de compromis intre portiunile lente de pe circuit si cele foarte rapide, in care anvelopele sunt un factor determinant la Monza, oferind mai multe posibilitati in a alege strategia potrivita pentru cursa.

Din cauza faptului ca aproape trei sferturi din circuit poate fii parcurs cu acceleratia la maxim, pe portiunile de franare sunt generate forte extrem de mari. Mai concret, dupa ce linia dreapta permite o viteza de 340 de km/ora, la prima sicana masina trebuie sa franeze in maxim 150 de metrii pana la 80 de km/ora.

Circuitul de la Monza are trei zone cu un puternic impact asupra anvelopelor. Este vorba de prima sicana de dupa linia dreapta, Variante Ascari unde este necesara o franare foarte puternica asociata cu schimbarea brusca a directiei si faimoasa Parabolica, o curba lunga si deschisa care produce o mare forta centrifuga, pilotii dar si anvelopele ajungand sa resimta forte de pana la 3,7 G.

Datand din 1922, circuitul de la Monza a fost locul unde Pirelli a obtinut prima sa victorie de campionat prin Gastone Brilli Peri care in 1925, pilotand o Alfa Romeo, a obtinul titlul de campion. Bineinteles, circuitul a fot modificat de mai multe ori in decursul timpului, ne mai avand aproape nimic in comun cu vechiul circuit. S-a dorit totusi pastrarea delimitarilor istorice drept monument pentru a pastra viu caracterul unic al circuitului de casa Pirelli.

Legat de unicitatea acestui loc, fostul pilot Ferarri, Jean Alesi declara: „Ador circuitul de la Monza si am trait multe momente incredibile pe acest circuit. Am plecat de doua ori din pole position si probabil jumatate din viata mi-am petrecut-o conducand cursa pana cand problemele mecanice m-au fortat sa abandonez. Monza este a italienilor, a tifosilor, iar suportul pe care il primesti fiind pilot la Ferarri este incredibil, este aproape palpabil. Cat despre atmosfera, ea este pur si simplu speciala!”

Sursa: amsonline.ro