Raliul Sibiului la final - Rezumatul ultimei etape din Campionatul European de Raliuri - Vadrexim
Comenzi telefonice 0730 710 764
+24 ANI DE EXPERIENTA +200.000 CLIENTI
+1.000.000 ANVELOPE & JANTE Vandute
+24 ANI DE EXPERIENTA +200.000 CLIENTI
+24 ANI DE EXPERIENTA +200.000 CLIENTI +1.000.000 ANVELOPE & JANTE Vandute
+24 ANI DE EXPERIENTA +200.000 CLIENTI +1.000.000 ANVELOPE & JANTE Vandute
+24 ANI DE EXPERIENTA +200.000 CLIENTI +1.000.000 ANVELOPE & JANTE Vandute

Raliul Sibiului la final - Rezumatul ultimei etape din Campionatul European de Raliuri !

Raliul Sibiului la final - Rezumatul ultimei etape din Campionatul European de Raliuri !
Raliul Sibiului la final - Rezumatul ultimei etape din Campionatul European de Raliuri ! Raliul Sibiului la final - Rezumatul ultimei etape din Campionatul European de Raliuri ! Raliul Sibiului la final - Rezumatul ultimei etape din Campionatul European de Raliuri ! Raliul Sibiului la final - Rezumatul ultimei etape din Campionatul European de Raliuri !

Chiar daca nu s-au aflat si romani in primele locuri ale raliului, intr-un final tot Romania este cea care a avut de castigat prin organizarea acestui eveniment, prin faptul ca Eurosport a transmis un rezumat al etapei in foarte multe tari din care milioane de oameni au avut ocazia sa admire frumusetile Sibiului. Pacat ca televiziunile din Romania nu ofera suficient spatiu prezentarii unor astfel de evenimente, in conditiile in care Raliul Sibiului creste valoric in fiecare an.

Pe scurt, cehul Jan Kopecky, in echipa cu Pavel Dresler, a castigat editia din acest an a Raliului Sibiului, fiind a patra victorie din acest sezon pentru echipajul Skoda Motorsport.

Desi a avut probleme cu servo directia masinii, cehul a reusit sa castige a treia speciala. Deja de la a patra proba, Jan Kopecky s-a instalat la conducerea raliului profitand de problemele cu suspensia ale lui Bouffier sau de faptul ca motorul masinii lui Delecour se supraincalzea. Avansul s-a marit si mai mult odata cu castigarea specialelor cinci si sase. Ultima proba, cea de noapte de la Santa, a fost in avantajul lui Francois Delecour  care s-a impus categoric la un avans de peste 10 secunde.

Ziua de sambata a inceput perfect pentru ceh cu o victorie pe speciala de la Sadu si un avans de 15,4 secunde. Acesta si-a marit avansul in mod constant in timp ce Delecour a preferat sa isi apere locul fruntas din CNR din cauza unui amortizor fata care a cedat in speciala Santa Max. In final cehul a reusit sa castige fara probleme Raliul Sibiului. Jan Kopecky s-a declarat putin deranjat de multitudinea de bolovani de pe trasee, dar din fericire a stiut cand sa forteze si cand nu.

In etapa de ERC, japonezul Toshi Arai a reusit sa termine primul in clasamentul general ERC Production Cup pe un Subaru Impreza R4 STI, asta in ciuda puternicelor dureri de stomac pe care le-a avut. Odata cu aceasta victorie s-a bifat si primul succes al producatorului de anvelope Yokohama in acest sezon. Pe locul patru s-a clasat Marco Tempestini de la Napoca Rally Academy urmat fiind de David Botka desi acesta a avut de infruntat probleme cu sistemul turbo al masinii sale.

Evolutia lui Vali Porcisteanu a fost umbrita de o serie de probleme si a terminat raliul doar pe locul 6. A primit totusi trofeul Colin McRae ERC Flat Out ca o recunoastere a prestatiei sale.

Cel mai bun pilot de la GPD Mit Metal Racing Team a fost Jaroslav Orsak care a si terminat raliul pe locul sapte in fata lui Janos Puskadi si Antonin Tlustak.

In clasamentul ERC 2WD dedicat masinilor cu tractiune pe doua roti, Sebastian Barbu pe Citroen DS3 R3T l-a devansat pe Alex Filip cu al sau Renault Clio R3. Liderul clasamentului la general, Zoltan Zoltan Bessenyey, a terminat pe locul sase iar rivalul sau la titlu, Kornel Lukacs, a trebuit sa abandoneze.

In grupa destinata doamnelor, ERC Ladies’ Trophy, Molly Taylor a terminat prima in defavoarea Ekaterinei Stratieva care a fost nevoita sa abandoneze in a doua speciala a raliului.

Nici Edwin Keleti sau Dan Girtofan lucrurile nu au stat mai bine mai ales ca amandoi se luptau pentru locul trei. Dan Girtofan a abandonat in speciala numarul noua iar Keleti la trei speciale mai tarziu.

Clasamentul dupa 14 probe si 216,34 de km este urmatorul:

1. Jan Kopecky (Cehia) / Pavel Dresler (Cehia) cu Skoda Fabia 2000 in 2h 18m 07.8s

2. Francois Delecour (Franta) / Dominique Savignoni (Franta) cu Peugeot 207 S2000 +3m 12.8s

3. Toshi Arai (Japonia) / Anthony McLoughlin (Australia) cu Subaru Impreza R4 STI +6m 03.6s

4. Marco Tempestini (Romania) / Lucio Baggio (Italia) cu Skoda Fabia S2000 +7m 33.1s

5. David Botka (Ungaria) / Peter Mihalik (Ungaria) cu Mitsubishi Lancer Evo IX R4 +7m 48.3s

6. Vali Porcisteanu (Romania) / Dan Dobre (Romania) cu Mitsubishi Lancer Evo X +8m 39.8s

7. Jaroslav Orsak (Cehia) / Lukas Kostka (Cehia) cu Mitsubishi Lancer Evo IX R4 +9m 15.6s

8. Janos Puskadi (Ungaria) / Barna Godor (Ungaria) cu Skoda Fabia S2000 +9m 59.4s

9. Antonín Tlusťak (Cehia) / Jan Skaloud (Cehia) cu Skoda Fabia S2000 +11m 39.1s

10. Sebastian Barbu (Romania) / Horatiu Baltador (Romania) cu Citroen DS3 R3T +18m 33.0s

Castigatorul ERC Production Car Cup este echipajul format din Toshi Arai (Japonia) / Anthony McLoughlin (Australia) cu Subaru Impreza R4 STI.

Echipajul Sebastian Barbu (Romania) / Horatiu Baltador (Romania) pe un Citroën DS3 R3T au castigat etapa ERC 2WD.

La ERC Ladies’ Trophy s-a impus Molly Taylor (Australia) cu al sau Citroën DS3 R3T iar Vali Porcisteanu (Romania) a primit trofeul Colin McRae ERC Flat Out.

In CNR Dunlop Francois Delecour a terminat pe prima pozitie fiind urmat de Marco Tempestini si David Botka.

Sursa: promotor.ro