Eticheta Anvelope - Ce este si importanta ei - Vadrexim.ro
Comenzi telefonice 0730 710 764
+24 ANI DE EXPERIENTA +200.000 CLIENTI
+1.000.000 ANVELOPE & JANTE Vandute
+24 ANI DE EXPERIENTA +200.000 CLIENTI
+24 ANI DE EXPERIENTA +200.000 CLIENTI +1.000.000 ANVELOPE & JANTE Vandute
+24 ANI DE EXPERIENTA +200.000 CLIENTI +1.000.000 ANVELOPE & JANTE Vandute
+24 ANI DE EXPERIENTA +200.000 CLIENTI +1.000.000 ANVELOPE & JANTE Vandute

Eticheta Anvelope - Ce este si importanta ei

 

Eticheta Anvelope - Ce este si importanta ei


Noua eticheta UE pentru anvelope ofera informatii importante privind siguranta si caracteristicile ecologice ale unei anvelope. Precum eticheta referitoare la consumul de energie de pe aparatele de bucatarie, eticheta UE pentru anvelope faciliteaza comparatia intre anvelope in functie de aderenta pe carosabilul ud, eficienta din punctul de vedere al consumului de combustibil si nivelul de zgomot.

 Eficienta din punctul de vedere al consumului de combustibil

O masuratoare a rezistentei la rulare a anvelopei, care influenteaza eficienta vehiculului dvs. din punctul de vedere al consumului de combustibil. Clasament de la A (clasa cea mai mare) la G (clasa cea mai mica).

Pe scurt, anvelopele eficiente din punctul de vedere al consumului de combustibil necesita mai putina energie pentru a rula. O anvelopa care ruleaza cu usurinta necesita mai putin combustibil, deoarece se consuma o cantitate mai mica de energie prin frecare si caldura. Poate ati auzit despre anvelopele cu „rezistenta scazuta la rulare”, care, în esenta, inseamna acelasi lucru.

Eficienta din punctul de vedere al consumului de combustibil este notata de la A la G, pe o scara de culori. 
A (verde) = cea mai mare clasa de eficienta din punctul de vedere al consumului de combustibil
G (rosu) = cea mai mica clasa de eficienta din punctul de vedere al consumului de combustibil
Clasa D nu este utilizata pentru autoturisme passenger.

Diferenta dintre clasa A si clasa G ar putea insemna o reducere de pana la 7,5% a consumului de combustibil.
Pentru a beneficia de eficienta optima din punctul de vedere al consumului de combustibil, asigurati-va ca anvelopele sunt umflate corect, fie ca sunt anvelope vara fie ca sunt anvelope iarna. Presiunea scazuta a anvelopei creste rezistenta la rulare si afecteaza capacitatea de aderenta pe carosabilul ud. Greutatea vehiculului si stilul dvs. personal de sofat pot, de asemenea, sa exercite o mare influenta. Sofatul eficient din punctul de vedere al consumului de energie sau „sofatul eco” poate reduce semnificativ consumul de combustibil.
 
 
Eticheta anvelope - Vadrexim.ro
 

    

Aderenta pe carosabilul ud

Masurarea capacitatii de franare a anvelopei pe carosabilul ud. Aderenta pe carosabilul ud este evaluata de la A (clasa cea mai mare) la G (clasa cea mai mica). „Aderenta pe carosabilul ud” este capacitatea de a adera la drum in conditiile unui carosabil ud. Clasamentul UE se axeaza doar pe un singur aspect al aderentei pe carosabilul ud – performanta de franare pe carosabilul ud a anvelopei.
 
Aderenta pe carosabilul ud este evaluata de la A la F: 
A = clasa cea mai mare 
F = clasa cea mai mica
Clasele D si G nu sunt utilizate pentru autoturisme passenger. 
 
Intr-o situatie de urgenta, cativa metri inseamna foarte mult. In cazul unui autoturism passenger care aplica frana totala la 80 km/h, un set de anvelope de clasa A vor frana cu pana la 18 m mai repede decat un set de anvelope de clasa F. *
 
*In cazul masuratorii conform metodelor de testare prevazute de Regulamentul CE 1222/2009. Distantele de franare pot varia in functie de conditiile deplasarii si de alti factori de influenta.

 Nivelul de zgomot
 

Masurarea in decibeli a nivelului de zgomot exterior generat de anvelopa. Undele de sunet negre arata clasa de zgomot a anvelopei, de la 1 (silentios) la 3 (zgomotos). Anvelopele contribuie la zgomotul produs de un autovehicul in trecere. Alegerea unei anvelope dintr-o clasa buna ca nivel de zgomot va reduce impactul sofatului dvs. asupra mediului inconjurator.

Clasamentul UE masoara emisiile externe de zgomot ale anvelopelor, in decibeli. Deoarece pentru multe persoane valorile exprimate in decibeli sunt necunoscute, clasa de zgomot este, de asemenea, afisata. Aceasta clasifica anvelopele in functie de viitoarele limite de zgomot pentru anvelope la nivel european.

- O unda neagra: Silentios (3 db sau mai mult sub viitoarea limita europeana)
- Doua unde negre: Moderat (intre viitoarea limita europeana si 3 db sub aceasta)
- Trei unde negre: Zgomotos (peste viitoarea limita europeana)

Nivelele in decibeli sunt masurate pe o scara logaritmica. Acest lucru inseamna ca o crestere cu doar cativa decibeli reprezinta o diferenta uriasa la nivel de zgomot. In realitate, o diferenta de 3 dB dubleaza zgomotul exterior produs de o anvelopa.

Sursa: goodyear.eu