Cum pregatim masina de iarna? Verificati anvelopele, bateria, antigelul...
Comenzi telefonice 0730 710 764
+24 ANI DE EXPERIENTA +200.000 CLIENTI
+1.000.000 ANVELOPE & JANTE Vandute
+24 ANI DE EXPERIENTA +200.000 CLIENTI
+24 ANI DE EXPERIENTA +200.000 CLIENTI +1.000.000 ANVELOPE & JANTE Vandute
+24 ANI DE EXPERIENTA +200.000 CLIENTI +1.000.000 ANVELOPE & JANTE Vandute
+24 ANI DE EXPERIENTA +200.000 CLIENTI +1.000.000 ANVELOPE & JANTE Vandute

Cum pregatim masina de iarna? Verificati anvelopele, bateria, antigelul, uleiul...

 

 

Cum ne pregatim masina pentru iarna - Afla de la Vadrexim.ro


Iarna este un anotimp dificil pentru toata lumea, cu atat mai mult pentru soferi. Desi cei mai multi dintre noi avem o idee in ceea ce priveste pregatirea autoturismului pentru acest sezon, cu siguranta nu strica sa reluam acest subiect cu o serie de sfaturi utile.

Pasul 1 - Anvelopele

Pe timpul iernii pot fi folosite si anvelopele all season. Acestea se vor comporta ceva mai bine decat anvelopele de vara dar nu se vor ridica la nivelul unei anvelope de iarna. Difrentele sunt date de compozitiile diferite ale celor doua tipuri de anvelope. Un alt aspect care nu trebuie neglijat este adancimea profilului. Limita minima legal admisa este de 1,5 mm dar o anvelopa cu un profil mai adanc este mult mai buna atat pentru mentinerea aderentei cat si pentru o siguranta mai buna la franare.

Desi schimbul anvelopelor de iarna se poate face folosind doar un singur set de jante, pe termen lung este mai indicat sa aveti un set de jante cu anvelope iarna si un set de jante cu anvelope vara. Astfel scapati de aglomeratia si timpul pierdut in service-uri in momentul in care veti dori sa faceti trecerea de la un sezon la altul.

Nu pastrati pe masina anvelope uzate. Siguranta si chiar viata dvs depind de starea anvelopelor pe care le folositi. In situatia in care trebuie inlocuita doar o anvelopa, asigurati-va ca va avea aceeasi tipodimensiune si acelasi profil cu cea veche. Presiunea din roti este extrem de importanta, nu lasati neverificat acest aspect.

Folositi lanturile pentru zapada numai pe suprafetele dificile. Daca acestea vor fii folosite pe drum uscat, anvelopele, articulatia masinii si suspensiile se vor uza mult mai rapid.

 

Verificare anvelope la Vadrexim.ro

 

Pasul 2 - Bateria

Acumulatorul masinii este mai solicitat pe timp de iarna din cauza temperaturilor scazute si din cauza faptului ca uleiul devine mai gros in motor. Verificati incarcarea bateriei inainte de venirea sezonului rece. De asemenea verificati curentul din baterie. Daca valoarea este sub 10V, este indicat sa o schimbati pentru a nu avea surpriza ca la un moment dat sa nu mai puteti porni masina.

In timpul stationarii cu motorul oprit, evitati sa aveti porniti consumatori precum faruri sau instalatia de climatizare. Folositi-le doar daca este absolut necesar!

Asigurati-va ca macar pe timpul iernii aveti in portbagaj un set de cabluri de pornire pentru eventualitatea in care veti avea nevoie de curent suplimentar pentru pornirea masinii. 

Pasul 3 - Antigelul

Asigurati-va ca densitatea acestuia este optima. Masuratoarea se face cu motorul rece iar daca densitatea nu este cea normala, completati doar cu antigel fara apa distilata. O densitate necorespunzatoare a lichidului de racire poate duce la inghetarea acestuia in vas putand sa il sparga iar in cazurile mai grave, poate ingheta in motor cauzand defectiuni foarte grave.

Pasul 4 - Instalatia de climatizare

Verificati filtrul de polen pentru ca acesta sa nu fie infundat. De asemenea verificati filtrul din habitaclu. Oricare din acestea se poate infunda si va reduce volumul de aer care patrunde in interiorul masinii. In acest caz veti fii nevoit sa folositi instalatia de aer la o viteza mai mare punand presiune pe bateria masinii.

Instalatiile de dezghetare ale parbrizului, lunetei sau a oglinzilor trebuiesc folosite numai cu motorul pornit din cauza consumului mare de curent. De asemenea, nu folositi aceste instalatii mai mult decat este necesar.

Pasul 5 – Incuietorile, manerele usilor si geamurile electrice

In combinatie cu umezeala, toate aceste lucruri enumerate mai sus devin o problema la temperaturi scazute.

Pentru a evita cat se poate de mult sa nu puteti deschide usa automobilului dvs cu cheia din dotare, evitati spalarea masinii cand afara este foarte frig. Daca totusi o faceti, asigurati-va ca masina dvs va fii uscata la curent cu aer cald iar ca masura de precautie, utilizati solutiile special concepute care se pulverizeaza in broastele usilor. In acest mod veti fii sigur ca la prima ora a diminetii nu veti avea surpiza ca usa sa fie blocata de aparitia ghetii in yala.

Pentru masinile cu inchidere centralizata este indicat sa verificati functionalitatea motoraselor electrice pentru fiecare usa in parte si pentru capote. In cazul in care exista deja o problema descoperita inainte de venirea sezonului rece, rezolvati-o in timp util altfel veti avea mari batai de cap din cauza faptului ca frigul va agrava problema deja existenta.

De asemenea, folositi spray siliconic pentru chederele masinii. Chiar daca usa sau capota s-a deblocat puteti avea surpriza ca aceasta sa ramana lipta de cheder, lucru care presupune ca dvs sa fortati deschiderea ei tragand mai tare de manerul de deschidere.

Nu actionati geamurile cu deschidere electrica daca acestea sunt acoperite cu gheata. Asteptati pana cand climatizarea masinii ajunge la temperatura optima si va topi gheata depusa pe geamuri. Eventual, pentru a grabi procesul de dezghetare, puteti folosi o racleta din plastic. Nu folositi sub nici o forma alte obiecte care pot zgaria geamurile, vopseaua sau sa agate chederele.

In cazul in care geamurile se aburesc pe interior, folositi aerul conditionat sau deschideti putin un geam. Curentul de aer rece va ajuta la uscarea mai rapida a geamurilor.

Pasul 6 - Stergatoarele de parbriz

In sezonul rece, lamelele stergatoarelor de parbriz sunt afectate de depunerile de gheata. Nu le actionati daca acestea sunt lipite de geam din cauza temperaturilor scazute, riscati sa ardeti motorasul electric care le actioneaza. Curatati intai geamul de gheata si apoi lamelele stergatoarelor pentru ca acestea sa curete perfect fara sa lase spatii neacoperite.

Vizibilitatea pe timp de iarna este extrem de importanta pentru ca reactiile dvs, desi rapide, pot avea efecte nedorite din cauza depunerilor de pe carosabil. Pe timpul iernii folositi solutie de parbriz nediluata cu apa care sa reziste la temperaturi cat mai scazute. Aceasta contine anumite substante care permit lamelelor sa alunece usor pe geam si totodata ajuta la topirea ghetii.

 

Verificare ulei masina Vadrexim.ro

 

Pasul 7 - Frana de mana

Desi pe timpul verii majoritatea ne asiguram masinile si cu frana de mana, iarna este total contraindicat. Exista riscul ca din cauza umezelii, cablul care actioneaza frana de mana sa inghete pe timpul noptii si sa ramana blocat, astfel si rotile autovehiculului ramanand blocate. Daca masina este parcata in panta sau in rampa, folositi una din treptele de viteza si bracati rotile in asa fel incat o roata sa se sprijine de bordura.

Pasul 8 – Partile mecanice, partea electrica

In plus, fata de pasii de mai sus, nu strica sa aruncati o privire si asupra starii mecanice a masinii, mai exact asupra articulatiilor, a pivotilor, a amortizoarelor pentru ca mai apoi sa verificati starea curelei de distributie, in cazul in care aceasta exista, si a rolei intinzatoare. E bine de stiut ca schimbarea distributiei este bine sa se faca la intervale regulate, la cel mult 60 de mii de km.

Nu ignorati zgomotele pe care le auziti in timpul mersului si luati in considerare orice vibratie anormala. Verificati bujiile, fisele si starea de incarcare a bateriei. Si nu uitati de inlocuirea becurilor arse. Conditiile meteo dificile ne fac greu de observat in trafic, cu atat mai mult atunci cand sistemul de iluminat al masinii nu functioneaza corespunzator.

Va dorim drumuri bune si lipsite de incidente!